Maanmannetjes zoeken in Chili - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van Jolien Oomens - WaarBenJij.nu Maanmannetjes zoeken in Chili - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van Jolien Oomens - WaarBenJij.nu

Maanmannetjes zoeken in Chili

Door: Jolien

Blijf op de hoogte en volg Jolien

30 September 2014 | Chili, San Pedro de Atacama

Vanuit Salta (Argentinië) zijn we de grens naar Chili overgestoken, naar San Pedro de Atacama. Een dorpje compleet gericht op toeristen. Little bit too much als je het mij vraagt, maar aan de andere kant ook erg leuk. Overal kraampjes en winkeltjes in de kleine straatjes. Besloten hier allebei ook voor de zekerheid maar een muts te kopen, aangezien we hadden gehoord dat het koud ging worden. De dagen/weken erna nooit zo blij geweest met een muts (een oranje Chileense muts haha).
Een nadeel was wel dat we er met de Chileense Independence Day zaten, dus hostels zoeken was een ramp. We hadden voor de aankomst wel een hostel geboekt voor 2 dagen, maar die zat daarna vol. Probleem. 4 dagen lang hebben we elke dag in een ander hostel in moeten checken. Hadden het al een paar keer aan de vrouw van het hostel verteld, kon ons niet helpen. Totdat ze na 3 dagen ineens zei: 'Ja maar ik heb hier nog een ander hostel waar ik nog genoeg plek heb!' Zucht. Laatste nacht was op een slaapzaal met 12 man, op zich niet erg, maar onze wekker ging om half 7 en om half 5 kwamen de laatste mensen pas naar bed.. (oordoppen!!)

In San Pedro kun je ontzettend veel trips doen. Van hotsprings tot geisers en mooie landschappen. Wij hebben de Moon Valley trip gedaan, een soort Mars/Maan landschap met hele toffe rotsformaties en de mooiste vormen en kleuren. Tof detail is dat het zand in de vallei er al miljoenen jaren ligt, omdat het zand komt van erosie door water, en aangezien het de droogste vallei van de wereld is.. Heel bijzonder om allemaal te zien. De zonsondergang hebben we vanaf een fantastische plek gezien. We zaten op de rand van hoge rotsen, met uitzicht over de vallei met rotsen etc. Genoten!