Botswana; dieren spotten & kano-chillen - Reisverslag uit Maun, Botswana van Jolien Oomens - WaarBenJij.nu Botswana; dieren spotten & kano-chillen - Reisverslag uit Maun, Botswana van Jolien Oomens - WaarBenJij.nu

Botswana; dieren spotten & kano-chillen

Door: Jolien

Blijf op de hoogte en volg Jolien

04 Augustus 2015 | Botswana, Maun

Wat helaas wel de laatste tijd is, er is onderweg buiten geen drol te zien. In het begin waren er overal van die typisch Afrikaanse dorpjes langs de weg, marktjes, zwaaiende kindjes; maar nu niks meer. En aangezien ik niks kan doen tijdens het rijden ivm wagenziekte, is het helaas echt saai.

We zijn maar heel kort in Botswana geweest, nog niet eens een week. Maar wel redelijk wat gedaan! Zo hebben we in Maun een trip gedaan naar de stokstaartjes en zoutvlaktes. We zaten in een open jeep, dus het was echt stervenskoud. Hebben eerst met z'n allen een enorme (en bekende) boom geknuffeld, weet alleen de naam niet meer. En die stokstaartjes zijn zo grappig. Hoe ze daar dan staan/zitten en je aankijken, hilarisch. Konden ook heel dichtbij ze komen.
Bij de zoutvlaktes was iedereen zo verkleumd dat iemand echt zin had om grappige foto's te maken, zoals we ook in Bolivia deden. Wel een paar gemaakt!

We zijn ook naar de Okavango Delta geweest, bekend als grootste binnenlandse delta ter wereld, die om de zoveel tijd helemaal onderloopt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier vantevoren totaal geen idee van had. We gingen in 'punting'-kano's (met iemand die peddelde) door de delta, richting onze kampeerplek. Dat was rustgevend, niet normaal. Je lag daar lekker in de kano, zonnetje op je bol, vogeltjes op de achtergrond en door het riet. Helaas duurde dat maar 1,5u, had langer mogen duren! Bij de kampeerplek was een gat gegraven als wc, waar je het schepje mee moest nemen zodat iedereen zag dat de 'deur gesloten' was haha.
De tocht te voet door de delta vond ik niet zo boeiend. Ik begrijp nog steeds niet zo goed wat er zo bijzonder aan was. Zagen ook helemaal geen dieren etc. Het scheen dat de delta vanuit de helikopter een stuk mooier was. Al zou ik dan nog steeds 10x liever een ballonvlucht in de Serengeti doen ;)