Dag 11 - Udaipur Dinsdag 20-07 - Reisverslag uit Udaipur, India van Jolien Oomens - WaarBenJij.nu Dag 11 - Udaipur Dinsdag 20-07 - Reisverslag uit Udaipur, India van Jolien Oomens - WaarBenJij.nu

Dag 11 - Udaipur Dinsdag 20-07

Door: Jolien

Blijf op de hoogte en volg Jolien

21 Juli 2010 | India, Udaipur

Papa, Laura en ik zijn vandaag met z'n drieën op stap gegaan. We gingen eerst naar het City Palace Museum. Dat was echt supermooi. Overal kleur en kamers die van helemaal goud en bling-bling waren tot spiegelkamers. Er waren echt veel spiegelkamers, gewoon een kamer met serieus op elk plekje dat vrij was een spiegel. Super grappig om te zien.
Af en toe was er ook een kamer, waar in het midden een stoel stond. Alleen een stoel. Of een kamer waar alleen een weegschaal in stond, die speciaal voor de koning was.
Bij elke kamer of trappengang die we ingingen, hing boven de deurpost een bordje met 'mind you head', maar natuurlijk zijn er vandaag een paar bulten extra op ons hoofd ontstaan. Je bent een Oomens of niet.

Het uitzicht vanaf het City Palace was echt schitterend. Je kon ontzettend ver kijken, met voor je natuurlijk Udaipur en helemaal aan het einde zag je vaag de bergen, echt heel mooi.
Overal op de muren waren trouwens ook tekeningen gemaakt, ontzettend priegelwerk, want die waren echt tot in detail uitgewerkt.

Boven in het Palace was een soort binnenplaatsje, waar we even lekker wat gedronken hebben (flesje drinken gekocht en lekker op de grond gaan zitten), terwijl we supermooi uitzicht hadden. Papa kwam in gesprek met (ik geloof) een bewaker van het City Palace.

Na het City Palace zijn we in Udaipur zelf gaan rondlopen. Overal winkeltjes en bedrijfjes natuurlijk. Dat levert altijd mooie foto's op =)
Op een gegeven moment kwamen we langs een waterpomp waar een groep jongetjes bezig was water te pompen en hun handen te wassen. Ik dacht: Yes daar ga ik een mooie foto van maken. Er waren ook 2 oudere jongens bij, dus ik dacht ik vraag even of ik een foto mag maken. Had ik beter niet kunnen doen, want een paar jongere jongens deden er alles aan om op de foto te komen, weg bij de pomp helaas. Ik werd zo'n beetje belaagd door ze, dus snel een paar foto's van ze gemaakt en toen ben ik terug naar papa en Laura gevlucht haha, ik was bang dat ze met hun vieze handen (ja, die waren écht vies!) mijn camera aan zouden raken ofzo haha.
We zijn nog wat verder het stadje ingelopen, maar we kwamen nergens uit, dus zijn we maar teruggelopen en hebben we een tuktuk terug naar het hotel genomen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolien

A DREAM CAME TRUE: TRIP AROUND THE WORLD!

Actief sinds 21 Juni 2010
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 42608

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 01 September 2015

Trip around the world

01 Juli 2012 - 15 Augustus 2012

Nepal & Thailand

10 Juli 2010 - 08 Augustus 2010

Rondreis INDIA 2010

Landen bezocht: