Dag 5 - Bikaner Woensdag 14-07 - Reisverslag uit Bikāner, India van Jolien Oomens - WaarBenJij.nu Dag 5 - Bikaner Woensdag 14-07 - Reisverslag uit Bikāner, India van Jolien Oomens - WaarBenJij.nu

Dag 5 - Bikaner Woensdag 14-07

Door: Jolien

Blijf op de hoogte en volg Jolien

15 Juli 2010 | India, Bikāner

Papa, mama en ik zijn vanmorgen naar het fort in Bikaner geweest. Laura voelde zich niet goed, dus die bleef in de hotelkamer, waar ze erg van baalde uiteraard.. Bij het fort hadden we aangegeven geen gids te willen, maar uiteindelijk werden we toch met een groep meegestuurd, want ze wilden geen mensen zelf rond laten lopen. Ook prima. Steeds vertelde de gids eerst gewoon tegen de Indiase mensen z'n verhaaltje, en daarna in het Engels tegen ons. Als ie tegen ons begon te praten, verzamelden de andere mensen zich om ons heen omdat ze het allemaal zo fascinerend vonden haha. Ook als we naar een andere kamer gingen probeerden ze steeds bij ons in de buurt te blijven lopen. Ach, ik vond het wel grappig. Het fort zelf was erg mooi: een gigantische binnenplaats, delfsblauwe (!!) tegeltjes en versieringen, super mooi uitzicht en ook midden in het fort ineens een vliegtuig. Ja ja, niets is wat het lijkt hier. Oh, dat brengt me op iets, we zagen gisteren pizza op de kaart staan, dus wij denken: YES, maar jeetje, wat was dat een anti-climax. Verder is het eten hier over het algemeen wel lekker. Het ontbijt is meestal niet zo bijzonder, gewoon toast met boter/jam. Maar wat verlang ik naar een BRUINE boterham.
Oke, terug naar vandaag. Na het fort zijn we Laura op gaan pikken in het hotel, om met een tuktuk (ook leuke ervaringen om daarmee te rijden) naar de camel-farm te gaan. Voordat we daar heengingen, liet de tuktuk meneer ons wat leuke plekjes zien in het oude stadsgedeelte, de plaatselijke markt en een soort textielwarenhuis. Daar kregen we een hele uitleg en show. Er waren zulke mooie kleden en spreiden enzo. Ik heb ook een hele mooie sprei gekocht, die ik al helemaal voor me zie liggen op mijn bed haha.
De camel-farm was echt heel grappig om te zien, erg veel kamelen bij elkaar, die op een gegeven moment ook losgelaten werden en als een gek in het rond gingen rennen en opgejaagd werden door de mannen daar. Helaas zijn we wel vergeten een kamelen-melk-ijsje te eten.. Helaas, volgende keer beter.

's Avonds hebben we bij het hotel, in de tuin, nog lekker een hapje gegeten met 2 andere Nederlanders die we daar ontmoet hadden.