Dag 20 - Orchha Donderdag 29-07 - Reisverslag uit Orchha, India van Jolien Oomens - WaarBenJij.nu Dag 20 - Orchha Donderdag 29-07 - Reisverslag uit Orchha, India van Jolien Oomens - WaarBenJij.nu

Dag 20 - Orchha Donderdag 29-07

Door: Jolien

Blijf op de hoogte en volg Jolien

30 Juli 2010 | India, Orchha

Het was de bedoeling dat we 's ochtends om 8.55 de trein in Agra naar Orcha pakten, dus hadden we een taxi vanuit het hotel genomen om half 8, zodat we ruim op tijd zouden zijn áls er eventueel iets mis zou gaan. Er ging wel iets mis ja, de trein had namelijk vertraging dus hebben we ruim 1,5 uur op het perron gezeten.. Beetje jammer, maar ik vond het niet erg. Lekker banaantjes gekocht, middenin een zee van vliegen opgegeten en toen kwam uiteindelijk de trein binnen rijden. We zaten in de Sleeper Class, dus dit keer minder luxe dan de vorige treinreis. We hadden de treinkaartjes namelijk door iemand in India laten regelen, we wisten niet waar we terecht zouden komen, maar de Sleeper Class viel reuze mee. Als je wilde slapen kon je de rugleuning opklappen, zodat er 3 bedden boven elkaar kwamen. Wij lieten die gewoon zitten en zaten lekker op de bank. Gelukkig konden de ramen wel open (en zat ik bij het raam), anders was het echt flink warm geweest.
We hadden ook geregeld dat bij het station in Orchha, iemand van het hotel ons met een taxi op zou pikken. Als je niks regelt en iets moet zoeken komen ze als een zwerm insecten op je af en overladen ze je met 'good price my friend', GO AWAY! Door de vertraging kwamen we natuurlijk ook later aan, pas om 13.30, en toen konden we onze taxi niet vinden. We waren bang dat ie weg was gegaan omdat we veel later waren. Een paar mannen spraken papa aan of ze konden helpen en toen hebben ze onze taxi chauffeur gelukkig ergens op het station gevonden. Maar toen stapten we in de taxi en wilden we wegrijden, komen die mannen naar papa toe dat ze geld van hem willen, dus papa geeft ze 10 rupees (kleinigheidje, want bij zulke hulp is het belachelijk om geld te vragen), werden ze boos omdat ze 10x zoveel wilden. Doe even normaal! We hebben de chauffeur toen beveelt om weg te rijden.
Toen waren we eindelijk bij het hotel. Op internet zag de foto er totaal anders uit (met groothoeklenzen kun je heel wat bereiken), maar het was wel erg leuk. Het werd al 10 jaar door die familie gerund, zij wonen in het huis naast het hotel. De hotelbaas is de vader, en er liepen nog 2 jongens rond die eigenlijk voor alles zorgden. Een jongere jongen en eentje van 22. Allebei waren ze altijd vrolijk, altijd een schitterende (ja echt, ze hebben echt mooie tanden) lach op hun gezicht. Elke keer als ik ze zag werd ik spontaan vrolijk. Allemaal waren ze ook heel sociaal, praatje maken, grappig doen, even langslopen en foto's op de laptop komen kijken.
Ik zat buiten de hotelkamer, op een soort binnenplaatsje, een boek te lezen, toen die oudere jongen aan mij kwam vragen of ik een Henna tekening wilde laten zetten door de dochter van de baas. Ik was een beetje overdonderd (ben niet zo'n fan van Henna), maar zei toch ja, ik was wel nieuwsgierig, en wilde ook kennismaken met de familie. Het meisje bleek 18 te zijn, bijna 19, dus even oud als mij. Ik moest bij ze binnen komen zitten (op een bed? Bank? Don't know), beetje gepraat, uiteraard ook weer thee gedronken, en toen maakte ze een Henna tekening op m'n arm. Ik had gezegd een kleintje, uiteindelijk werd het toch bijna heel m'n onderarm.. Ach ja, het ziet er best grappig uit, maar ik weet nu wel dat ik geen tattoo wil, want ik heb steeds het idee dat ik in m'n ooghoek zie dat ik een vlek op m'n arm heb, beetje jammer. Uiteindelijk zijn mama en Laura ook overstag gegaan. Mama nam er ook een op haar arm en Laura op haar onderbeen.
Best grappig om een keer meegemaakt te hebben hoe ze Henna maken bij iemand. Het is een soort vloeistof die ze op je arm doen (donkere kleur, zag er stiekem iets mooier uit), die je helemaal moet laten opdrogen en dan eraf kunt vegen zodat de oranje/bruine kleur tevoorschijn komt.
Het was trouwens niet normaal hoe warm het in dat kamertje in hun huis was. Ik zweette me helemaal kapot (de rest trouwens ook), je zag de zweetdruppels/straaltjes overal lopen..
Tijdens de Henna, hadden we het over sari's. Kumkum (zo heet het meisje die Henna bij ons maakte) stelde namelijk voor dat wij sari's van hun kwamen passen 's avonds en dan leuke Indiase foto's konden maken. Dat zagen wij wel zitten, want voordat we vertrokken zei ik al dat ik een sari wilde. Die zijn zo ontzettend mooi. Kumkum vond het ook gewoon leuk als we kwamen want ze zat hele dagen thuis en had niets te doen, dus volgens mij was ze dolblij dat er meisjes in het hotel logeerden. 's Avonds gingen Laura en ik naar hun huis toe (na het eten pas, dus het was al wat later, mama wilde ook mee, maar bleef in haar kamer want voelde zich helaas weer niet lekker).
Eerst kreeg ik een sari aan (we kregen sari's aan van de moeder van Kumkum), een turquoise met ronde paillietjes. Toen snapte ik nog niet hoe je een sari aan moet doen (speciale manier die ik nu wel geleerd heb), dus het zag er allemaal flink ingewikkeld uit. Nadat ik helemaal aangekleed was, gingen we naar een ander kamertje, waar ik allerlei sieraden om kreeg en helemaal opgemaakt werd. Het was echt supergrappig. Het kleine meisje (nichtje van Kumkum) was bezig met armbanden om me arm te stoppen, de tante was bezig met mijn sari goed vast te zetten en Kumkum was mijn lippen aan het stiften. Ik zag er toen echt totaal anders uit, heel apart. Laura kreeg toen een gele sari aan en werd ook opgemaakt.
We zijn toen terug naar het hotel gelopen (3 meter), en in het hotel zei iedereen echt zo: 'wow wat zien jullie er mooi uit!', we waren echt een bezienswaardigheid voor de familie en een paar jongens, erg grappig, ze waren echt onder de indruk.
Papa en mama vonden het trouwens ook mooi, papa heeft nog wat foto's gemaakt, en toen zijn we terug naar het huis gegaan om alles uit te trekken. We spraken met Kumkum af dat ze de volgende ochtend sari's zou halen en dat we er dan beide een uit konden kiezen. Haar tante zou dan het blousetopje maken en alle randjes afwerken.
Na ze allemaal bedankt te hebben zijn we teruggegaan en ben ik m'n bed ingedoken.

  • 04 Augustus 2010 - 10:49

    Maaike:

    Vet man.. nog paar daagjes hè! Hier in frankrijk ook super, iets minder spectaculair maar heerlijk relaxed. Kus hugs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolien

A DREAM CAME TRUE: TRIP AROUND THE WORLD!

Actief sinds 21 Juni 2010
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 42656

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 01 September 2015

Trip around the world

01 Juli 2012 - 15 Augustus 2012

Nepal & Thailand

10 Juli 2010 - 08 Augustus 2010

Rondreis INDIA 2010

Landen bezocht: