Colombia; mijn eigen echte Robinson-gevoel - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Jolien Oomens - WaarBenJij.nu Colombia; mijn eigen echte Robinson-gevoel - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Jolien Oomens - WaarBenJij.nu

Colombia; mijn eigen echte Robinson-gevoel

Door: Jolien

Blijf op de hoogte en volg Jolien

05 November 2014 | Colombia, Cartagena

Het is echt bizar om te bedenken wat we de afgelopen maand allemaal gezien en gedaan hebben. Het is bijna niet voor te stellen.

En toen vlogen we alweer naar Colombia, waar we 2 weken hebben doorgebracht. Aangekomen in Bogota viel het ons een beetje tegen. Het was koud en het regende heel de tijd. en daar hadden we weinig zin in. We hadden in Colombia 2 weken vakantie (reizen is niet vakantie, vakantie is chillen en weinig doen haha) ingepland. We hebben 6 dagen in Bogota gezeten in de oudste wijk. Leuke straatjes en huisjes en aantal musea bezocht.

Maar we keken al vrij snel naar mogelijkheden om naar de kust te gaan. We besloten te vliegen (was maar ietsje duurder dan met de bus en scheelt je al gauw 18 uur) naar Cartagena. Toen we daar 's avonds het vliegtuig uitstapten, de buitenlucht in, konden we alleen maar lachen. De warmte kwam met een klap in ons gezicht, eindelijk warmte! En daar hebben we een week van genoten. Met volle teugen. Het is zo'n leuk stadje met een hele leuke gemoedelijke sfeer, overal leuke huisjes met balkonnetjes etc. Een stadje waar je lekker op je gemakje stokbroodje haalt bij de supermarkt en die lekker op het strand gaat opeten, waarna je de warme zee induikt.

We besloten dat dit een goede plek was dat Thom zijn duikdiploma 'Open Water Diver' zou halen (ik heb die al, dus dan zouden we samen kunnen duiken de rest van de reis). We vonden 'Diving Planet' met hele aardige mensen die ons meteen een goed gevoel gaven. Ik besloot spontaan (na lekker te zijn gemaakt met alle duikverhalen) om de Advanced Open Water Course te doen. Die bestaat uit 5 duiken: Wrak-, Multilevel-, Navigation-, Deep- en Night Dive. We doken 2 dagen en sliepen 1 nachtje op de Rosario Islands. Hele mooie eilanden, daar kreeg ik echt het bounty gevoel. We bleken allebei een privé-instructeur te krijgen, heel fijn! Onze laatste duik deden Thom en ik samen met zijn instructeur (de mijne had een andere klasje). Toen we na mijn nachtduik in ons bootje (verwilderd en in mijn natte wetsuit) richting ons eiland voeren, tussen alle andere eilanden door, kreeg ik mijn eigen echte Robinson-gevoel.

Mijn instructeur stelde ons een goede vraag: 'I've been to Holland and I've just one question for you guys. How the hell do you find your bike back at a station in Holland?' Fantastisch!

Morgenochtend vliegen we verder naar Panama. Daar zullen we vrijdagmiddag ook mijn ouders verwelkomen, waar we 2 weken mee rond gaan reizen in Panama en Costa Rica :)

CAN'T WAIT!! & Dan begint alweer het tweede deel van onze reis: Op naar CENTRAL AMERICA!

  • 05 November 2014 - 21:30

    Pappie Die Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa Zegt:

    Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, nog twee nachtjes slapen en zooi bij elkaar ruimen, dan mogen we even meedoen !!! Grijns...... joepie......

  • 05 November 2014 - 21:38

    Wilma:

    Jaaaaaaaaaaaa,nog 2 nachtjes en dan in levende lijve elkaar aanschouwen! Dat wordt janken!! En Jolien de reispillen zijn in aantocht,vooral veeeeel . Tof om alles weer te lezen ,TOT ZO XXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 05 November 2014 - 21:56

    Rianne:

    Hoi wereldreizigers!
    Wat een mooi verslag weer! Heel goed dat jullie je duikbrevet hebben gehaald!
    Dat zal jullie op je verdere reis nog goed van pas komen! Er zullen in september volgend jaar heel wat extra stempeltjes in jullie duikboekje bij komen denk ik...
    Geniet van de komende weken samen het je ouders.

  • 06 November 2014 - 12:49

    Karina:

    Prachtig geschreven weer. En ook hele mooie foto's. Ik val in herhaling, maar het is gewoon zo. Blij dat het goed met jullie gaat. Heel veel plezier samen met je ouders, Jolien.
    Heel veel liefs van ons allemaal

  • 06 November 2014 - 13:57

    Laura:

    Joehoeeeee wat tof!! En papa en mama staan er al klaar voor hoor ;) ik zal ze veilig afzetten op Schiphol! Alle mooie verhalen herken ik in de foto's die je hebt geplaatst.. Ben blij dat jet zo goed gaat met jullie! Onderhand al 9 weken onderweg.. Pff! Een hele dikke kus!!

  • 06 November 2014 - 16:59

    Tante Marianne Van Rijsbergen:

    Hoi Jolien en Thom, een ontzettend mooi reisverhaal, en wat zien jullie veel verschillende mooie plaatsen, geniet er van . Ik kijk weer uit naar het volgende verslag, goede reis verder, groetjes uit Oud Gastel.

  • 06 November 2014 - 18:46

    Simone:

    Ooh wat heerlijk om te lezen net of ik een stukje mee kan reizen zo.
    Heel veel plezier en graag tot het volgende verhaal xx

  • 09 November 2014 - 00:26

    Maaike :

    Prachtig beschreven verhaal. Blijft bijzonder...

  • 10 November 2014 - 19:40

    Annelies:

    Weer en fantastische beschrijving van jullie ervaringen, leuk om te lezen. Jullie hebben het slim aangepakt om zo'n wereldreis te ondernemen.
    Zie uit naar het volgende verslag, veel plezier met je ouders

  • 11 November 2014 - 19:35

    Johan De Hoon:

    Wauw , al lezende voel je gewoon wat een geweldige ervaring jullie aan het vergaren zijn.
    Blijf ontdekken en genieten

  • 12 November 2014 - 22:59

    Nettie Ernst:

    Hoi wereld reizigers
    Ik lees met veel plezier regelmatig jullie verhalen, super veel plezier met je ouders de komende weekjes.
    Groetjes uit Princenhage.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolien

A DREAM CAME TRUE: TRIP AROUND THE WORLD!

Actief sinds 21 Juni 2010
Verslag gelezen: 390
Totaal aantal bezoekers 42656

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 01 September 2015

Trip around the world

01 Juli 2012 - 15 Augustus 2012

Nepal & Thailand

10 Juli 2010 - 08 Augustus 2010

Rondreis INDIA 2010

Landen bezocht: