Dag 1 & 2 - Delhi Zondag 11-07 (& Amsterdam 10-07) - Reisverslag uit New Delhi, India van Jolien Oomens - WaarBenJij.nu Dag 1 & 2 - Delhi Zondag 11-07 (& Amsterdam 10-07) - Reisverslag uit New Delhi, India van Jolien Oomens - WaarBenJij.nu

Dag 1 & 2 - Delhi Zondag 11-07 (& Amsterdam 10-07)

Door: Jolien

Blijf op de hoogte en volg Jolien

11 Juli 2010 | India, New Delhi

We zijn in India! EINDELIJK is het zover! We zijn gisteren om half 7 van huis vertrokken en vlogen om half 12 van Schiphol naar Istanboel. Allemaal niet zo bijzonder. In Istanboel hebben we een tijdje op het vliegveld (wat trouwens erg mooi is!) rondgehangen, en een muffin + baklava gekocht (voor maar 8 euro, koopje toch?). Waren we bijna te laat voor de incheck op Istanboel, geen idee hoe dat kon, maar blijkbaar was de maximale inchecktijd daar heel anders dan in Nederland.. Gelukkig is dat dus allemaal goedgekomen, zodat we met een gerust hart aan onze volgende 5 uur vliegen naar India konden beginnen. Al bij het instappen in het vliegtuig merkten we dat we al uit de toon vielen met ons uiterlijk. Laura en ik zaten naast elkaar en gelukkig was de stoel naast mij nog leeg. Maar niet voor lang, want een nieuwsgierig Indiaas meisje kwam naast mij zitten om te weten te komen wat wij, Nederlandse meiden, in India gingen doen enzo. Verder nog zo'n heerlijk vliegtuigmaaltijdje gehad, hmmm.
Rond 3 uur 's nachts (plaatselijke Indiase tijd, 3.5 uur later dan in NL), werd de daling langzamerhand ingezet, en toen werd ik me toch niet goed. Ik voelde me kotsmisselijk, had tintelingen in mn hele lijf, gelukkig was dat binnen een paar uur weer helemaal over. Ik was bang dat ik toen (na een uur in India) al mn eerste 'Dehli belly' had opgelopen. Bleek gelukkig niet het geval. Op het vliegveld in Delhi, kwam ik verbazingwekkend genoeg iemand uit Dorst/Breda tegen, heel vreemd om die daar tegen te komen! Nadat we onze bagage hadden opgehaald (19 tassen waren niet aangekomen, gelukkig zaten die van ons daar níet tussen!), liepen we naar de aankomsthal, want daar zou een taxi-mannetje van ons hotel ons ophalen. In de 'gang' in de aankomsthal leek het wel een rode loper waar wij overheen liepen en waar alleen maar mensen aan de kant stonden met een wit bordje in hun handen met een of andere toeristische naam. Ons taxi-mannetje stond daar ook tussen. Hij liep voor ons uit naar buiten. Toen beleefden we voor het eerst India: BOEM, 's nachts nog 29 graden buiten, overal mensen die ons aankeken en na staarden, totale chaos op de weg, toeteren als je iemand inhaalt ipv knipperlicht, overal mensen langs de weg, overal honden, enzovoort. Op zich was het niet eens zo'n schok voor me. Ik was er op voorbereid en had het zelfs erger verwacht. Laura had er echter wel echt last van.. Bij het hotel aangekomen bleek er een misverstand en was er geen kamer beschikbaar. We waren helemaal dood en hebben nog 4 uur halfslapend in een of andere halletje doorgebracht. Om 7 uur 's ochtends wilden we ontbijt, hebben we nog ruim een uur op moeten wachten, maar goed. Daarna éindelijk de kamer in, en toen allemaal op bed geploft. Helaas was ik over mn slaap heen en heb ik nog een hele tijd liggen woelen, draaien en muziek liggen luisteren.
's Middags zijn we Delhi ingegaan en hebben we het Red Ford bezocht. Dat was heel mooi (foto's volgen nog). We waren er wel een wandelende attractie, iedereen wilde met ons op de foto. Ik overdrijf niet als ik zeg dat ik 30x op de foto ben geweest. Als je tegen 1 iemand ja zei op een foto, stond er binnen no-time een hele groep omheen die ook een foto wilden. Tsja, ik viel er dan ook wel buiten met mn blonde vlechtjes en stro-hoedje.
Een hele toffe Tuktuk chauffeur, Bobby, heeft ons heel de dag rondgereden en van alles laten zien. Waren erg geslaagde ritjes. Toen we weggingen hebben we hem een 'beessie' gegeven, hij ging voor ons duimen dat NL vanavond wereldkampioen wordt. Om daarop terug te komen, we kunnen hier gewoon de wedstrijd zien, dus no worries, we weten het meteen als we winnen! Al is het wel balen dat de wedstrijd hier pas om 00.00 begint, maar je moet er wat voor over hebben.

De plannen zijn trouwens gewijzigd. We zouden morgen ook nog in Delhi blijven en dinsdag vertrekken naar Bikaner. Dat blijkt alleen een pokke-eind rijden te zijn (lees: 450 km in een snikhete auto, op allerlei onbegaanbare weggetjes, kriskas door het verkeer heen, en door de woestijn), dus we hebben besloten morgen daarheen te vertrekken en in een ander plaatsje te overnachten. Ben benieuwd! Kamelen & olifanten, dat moet wel slagen!

Jongens, we gaan duimen en hopen dat we vanuit India getuige moge zijn van NL die wereldkampioen wordt!

  • 11 Juli 2010 - 22:10

    Fenne:

    Oh het klinkt echt gaaf allemaal. Hoewel, beetje vermoeiend, chaotisch enz. maar hallo! Je bent in India :D Echt, heel veel plezier nog, doe een beetje voorzichtig en succes met je carriere als fotomodel, gnegne. xxxx

  • 11 Juli 2010 - 22:47

    Juline:

    hee! om overal van op de hoogte te zijn heb ik mijn mail ook toegevoegd aan jou site!:D super leuk om te lezen hoe jullie het daar hebben. ik ben weer benieuwd naar het volgende reisverslag! geef je laura een dikke kus van mij en de groetjes aan je ouders! veel plezier!
    Kus Juline, Ferdi en Tygo

  • 12 Juli 2010 - 08:54

    Maaike:

    ooooh wat leuk.. wat is reizen toch geweldig!! haha, heel herkenbaar dat met die foto's, was in Mexico ook zo. Op het begin wel grappig maar daarna best irritant:P Maar heb nog een leuke tijd, en ik blijf je verhalen hier lekker volgen hoor! xx

    p.s: 2e plaats NL.. hoe is het mogelijk =[

  • 12 Juli 2010 - 10:28

    Sabine:

    Klinkt allemaal super leuk. Doe iedereen daar de groeten, en altijd blijven lachen op die foto's ....:P
    X Sabine

  • 12 Juli 2010 - 15:07

    Thirsa:

    Meid, gelukkig helemaal heeel aangekomen. Laat het avontuuur maar beginnen. Super gaaf, pas je op! & tja die wedstrijd van gisteravond.. da was toch niks haha.
    Kusje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolien

A DREAM CAME TRUE: TRIP AROUND THE WORLD!

Actief sinds 21 Juni 2010
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 42620

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 01 September 2015

Trip around the world

01 Juli 2012 - 15 Augustus 2012

Nepal & Thailand

10 Juli 2010 - 08 Augustus 2010

Rondreis INDIA 2010

Landen bezocht: