Dag 21 - Orchha Vrijdag 30-07 - Reisverslag uit Orchha, India van Jolien Oomens - WaarBenJij.nu Dag 21 - Orchha Vrijdag 30-07 - Reisverslag uit Orchha, India van Jolien Oomens - WaarBenJij.nu

Dag 21 - Orchha Vrijdag 30-07

Door: Jolien

Blijf op de hoogte en volg Jolien

31 Juli 2010 | India, Orchha

We hadden met Kumkum afgesproken dat we om 8 uur 's ochtends bij haar zouden zijn. Mama voelde zich iets beter en was benieuwd of er ook een leuke sari voor haar bij zat, dus ging ze ook mee. Kumkum en die oudere jongen van het hotel (ik weet z'n naam niet) gingen toen naar de Market om een hoop sari's te kopen waar wij dan later uit konden kiezen. Ze namen 2 grote sari's mee (voor heel je lijf) en meerdere kleine (alleen voor schouders zeg maar). De 2 grote sari's waren een roze met goud (voor Laura) en een oranje met zilver (voor mij). Mama nam een kleine roze sari. Tegen mij zeiden ze heel de tijd dat mijn sari van zo'n goede kwaliteit was.
Kumkum en die jongen moesten toen terug naar de Market om de overige sari's terug te brengen. Wij zaten met z'n drieeën bij de moeder van Kumkum, maar zij sprak helaas geen engels, dus eigenlijk zaten we daar maar een beetje. Later zijn we terug naar onze kamer gegaan, omdat we het fort gingen bezoeken. Het fort was eerlijk gezegd ook niet zo bijzonder, het was wel mooi, maar niet wow. Verder hebben we niks bezocht in Orchha. We hoorden pas de volgende dag dat het kaartje van het fort geldig was voor alle dingen in Orchha.. Wederom een beetje jammer.

Kumkum en die jongen kwamen 's middags naar onze kamer toe, want Kumkum had cadeautjes voor ons gekocht. Ze had een ketting, armbanden en een ring voor ons meegebracht. Zilver is in hun begrippen hier erg duur, vandaar dat iedereen eigenlijk goud draagt. De ketting en ring waren dan ook goud. De armbanden had ze afgestemd op onze sari's, dus ze had mooie oranje armbanden voor mij meegebracht. Ik wilde ze om doen, maar toen brak er eentje.. Ze waren veel te klein voor mij, en niet stevig genoeg voor mijn grootse krachten haha. Ik schaamde me dood dat ik er een kapotmaakte, maar zij schaamde zich ook omdat ze iets had gegegeven wat niet paste. Ze beloofde me dat ze nieuwe armbanden zou kopen voor me die wel zouden passen. Het hoefde niet voor mij, want ze heeft niet veel geld, maar ik heb haar niet weten te overtuigen, dus heb ik later nieuwe armbanden van haar gekregen die wél pasten =)
Kumkum had trouwens al een paar keer wat over mijn oorbellen gezegd (gewoon normale knopjes met zo'n diamant in het midden), dat ze die zo mooi vond. Dus die heb ik toen aan haar gegeven.
De jongen moest nog van alles in het hotel doen, dus die ging weer weg, maar Kumkum bleef zitten en toen hebben we een hele tijd met haar zitten praten over van alles en nog wat. We hebben met haar afgesproken dat we een brief naar elkaar sturen als we weer in Nederland zijn, dus dat is wel heel leuk.

's Middags maakte die tante ons blousje voor onder de sari en de onderrok, alles in bijpassende kleuren. Aan het einde van de middag kwam Kumkum ons vertellen dat alles klaar was, dus zijn we mee naar haar huis gegaan en hebben we alles aangetrokken. Iedereen was weer onder de indruk, ikzelf trouwens ook. Dus hebben we op het dak, met uitzicht op het fort, een hoop foto's gemaakt. Beoordeel zelf maar wat je er van vindt aan de hand van de foto haha!
Ze stelden voor dat we de sari aan zouden houden met het eten, maar dat ging ons toch wat te ver haha. We zijn naar ons 'vaste' restaurantje in Orcha gegaan, tenminste, daar hadden we al een paar keer iets gegeten en gedronken (erg goedkoop en lekker), dus zaten we er die avond weer. Ze hadden hutspot op de menukaart staan (hoe verzin je dat in India?!?), dus die hebben we uiteraard even besteld, en het was zelfs nog lekker ook!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolien

A DREAM CAME TRUE: TRIP AROUND THE WORLD!

Actief sinds 21 Juni 2010
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 42605

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 01 September 2015

Trip around the world

01 Juli 2012 - 15 Augustus 2012

Nepal & Thailand

10 Juli 2010 - 08 Augustus 2010

Rondreis INDIA 2010

Landen bezocht: