Paragliden & raften - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Jolien Oomens - WaarBenJij.nu Paragliden & raften - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Jolien Oomens - WaarBenJij.nu

Paragliden & raften

Blijf op de hoogte en volg Jolien

28 Juli 2012 | Nepal, Kathmandu

Afgelopen donderdag was onze laatste ochtend in het weeshuis. 'S ochtends tijdens de les hebben we de dansjes en het nepalese liedje gedaan van afgelopen weken en daarna was de goodbye ceremony. Himal zei ontzettend lieve woorden en de kinderen gaven een voor een een tekening of iets anders wat ze geknutseld hadden en een lief verhaaltje erbij geschreven. Het was zo mooi om te lezen en werd er ook emotioneel van. Later toen de kinderen weg waren vertelde Himal nog dat sommige van de kinderen op straat leefden en geen normale dingen kenden zoals een klink en een wc enzo en totaal niet konden communiceren. We moesten een verhaal in een groot boek schrijven over onze ervaring in het weeshuis. Himal vertelde dat hij dat als we weg waren zou gaan lezen met de kinderen en dat ze dan vaak moesten huilen en de vrijwilligers zo misten en bang waren dat we ze zouden vergeten. Het was een intens afscheid zo op de vroege ochtend. Na de laatste keer dal bhat eten vertrokken we met de local bus naar Kathmandu om savonds bij Rajesh te slapen. Overdag nog naar Jamal gegaan en nog wat dingetjes gekocht. We sliepen bij Rajesh want gister zijn we gaan raften met de groep vrijwilligers. Het was een ontzettend lange busrit. 'S ochtends moesten we om 6u bij Rajesh vertrekken en om 7u vertrok de bus naar het raften. We deden er veel langer over dan gepland omdat er flinke file stond in de bergen (nog steeds geen idee waarom). In ieder geval, uiteindelijk waren we er rond 2u smiddags denk ik en toen moest alles snel snel van die mensen daar. De instructeur vond ik al meteen een hele vervelende man. Hij deed heel onaardig en bot. Dat bleek later nog meer. Bij het uitleggen van de regels tijdens het raften moest Marissa fungeren als showmodel wanneer er iemand uit de boot zou vallen. Hij deed zo wild en hardhandig dat ze nu schaafplekken op dr benen heeft. In de boot was het ook een strontvervelende man, iedereen kreeg een hekel aan hem. Hij bedoelde het vast heel goed. Verder was het raften wel heel tof. Er stond een flinke stroming en daardoor ook flinke golven die we steeds moesten trotseren. Het was minder gaaf dan ik ervan verwacht had maar toch een erg toffe ervaring. Na het raften kregen we onze tassen terug. Ze hadden zo wild gedaan met mn backpack dat er nu een gat van 3 cm in mn flightback zit (dus niet fijn om daarmee naar Thailand te gaan, op zoek naar een nieuwe of naar tape) en mn water opengeklapt was waardoor alles onder koekjespap zat. Dat was de druppel en ik was zo blij toen we in de bus naar Pokhara zaten. Prima local bus, maar kwamen wel pas savonds in het pikkedonker aan. Gelukkig had de man van het hotel onderweg al een paar keer gebeld om te kijken waar we waren en wanneer we er zouden zijn, erg netjes. We werden ook gewoon opgehaald vanaf het busstation. Pokhara is een toeristisch plaatsje, waar je s avonds prima over straat kunt. Zitten bij een winkel/restaurantjes straatje dus gisteravond lekker pizza gaan eten. Mn buik kan al dat westerse en lekkere eten niet aan maar dat maakt me nu vrij weinig uit want moet mn 3 kilo die ik ben afgevallen weer eraan eten haha. Vanmorgen gingen we paragliden. Om half 10 vertrokken we naar de berg. De weg ernaartoe leek prima, het was mooi weer, maar toen we op de berg waren, waren er overal wolken. En dan is het wachten wachten en nog eens wachten geblazen. Uiteindelijk zeiden we rond half 1 dat we terug wilden gaan omdat het onze enige dag in Pokhara was. En toen klaarde het op: yes! We hadden instructeurs met heel veel ervaring dus dat was erg fijn. Toen kreeg ik eindelijk uitleg van mn instructeur en werd ik in dat harnas gehesen. Toen we klaarstonden moest ik de camera in mn handen houden, maar het duurde nog 5 min voordat we vertrokken dus op het filmpje zie je mn gezicht steeds zenuwachtiger worden haha. En toen moest ik ineens gaan lopen en renden we van de berg af. Fantastisch moment en totaal niet eng (wat ik wel verwacht had met mn hoogtevrees). Het was zo fijn en het zat echt comfortabel. Supermooi uitzicht over de bergen en over het meer hier, zo gaaf! Helaas duurde het wel veel korter dan gepland omdat er in dit seizoen minder wind staat dan normaal. Maar dan nog, het was echt heel tof!
Morgenochtend nemen we de bus terug naar Kathmandu om daar maandag nog een dag te zijn en naar de tempel met lijkverbrandingen te gaan. Dinsdagochtend vroeg vliegen we naar Thailand en begint ons nieuwe avontuur! Paragliden was een mooie afsluiter van ons Nepal-avontuur :)

  • 28 Juli 2012 - 12:49

    Pappie Roland:

    Mooie afsluiting inderdaad van enerverende weken. Toffe dingen gedaan Jolien, ben trots en jaloers op je !
    Geniet verder, ik blijf je volgen. Liefs xxx

  • 28 Juli 2012 - 18:01

    Mammie Wilma:

    Wat een mooie afsluiting bij het weeshuis,kan me voorstellen dat er wat traantjes gevloeid hebben.
    En ondanks je moeheid toch weer de uitdagingen getrotseerd,goed gedaan meisje!!
    Op naar het vlg avontuur. Ben steeds benieuwd naar het vlg verhaal XX XXXX

  • 31 Juli 2012 - 06:50

    Vriendje Thom:

    Elke keer als ik lees dat je bent gaan paragliden ben ik echt jaloers. Lijkt me zo vet. Kan niet wachten op je video :D. Ben benieuwd hoe je veranderd ben met al die ervaringen van het weeshuis. Ik kan me voorstellen dat dat iets met je doet en dat je wereldbeeld verandert, een soort realitycheck lijkt me. Ik ben namelijk erg benieuwd wat ik ga ervaren in Ethiopie haha. Ik kijk uit naar je verhalen over Thailand. Dan hebben we (weer) 12 uur tijdsverschil. Lijkt net of we zo ver mogelijk van elkaar vandaan willen zitten haha :'(. Ik hoop dat we binnenkort weer een keertje kunnen skypen. Is weer lang geleden. Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Jolien

A DREAM CAME TRUE: TRIP AROUND THE WORLD!

Actief sinds 21 Juni 2010
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 42626

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 01 September 2015

Trip around the world

01 Juli 2012 - 15 Augustus 2012

Nepal & Thailand

10 Juli 2010 - 08 Augustus 2010

Rondreis INDIA 2010

Landen bezocht: