Palmbomen, witte stranden, zon, zee & feestjes - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Jolien Oomens - WaarBenJij.nu Palmbomen, witte stranden, zon, zee & feestjes - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Jolien Oomens - WaarBenJij.nu

Palmbomen, witte stranden, zon, zee & feestjes

Blijf op de hoogte en volg Jolien

05 Augustus 2012 | Nepal, Kathmandu

De 5e dag in Thailand is alweer bijna voorbij, de tijd gaat echt snel! Dinsdagavond zijn we aangekomen in Bangkok. Alles ging prima met bagage etc, alleen kregen we wel toen we in Kathmandu 2u moesten wachten de reality check dat we daar op de terugweg 9u moeten wachten. Er is daar helemaal niks te beleven, je hoeft niet in de rij te staan voor iets, dus dat wordt een mooi begin van een ellenlange terugreis naar Nederland haha. Dinsdagavond kwamen we dus aan. We hadden een taxi nodig naar ons hotel New Siam 2 dus we gingen zelf al op zoek en vragen hoeveel elke taxi vroeg, zoals we in Nepal gewend waren. Wisten wij veel dat dat voor ons geregeld werd en we alleen maar in een rij moesten gaan staan.. Even wennen. Net zoals de heerlijk geasfalteerde wegen, airco in de taxi en overal westerse fastfoodrestaurants te zien. In het hotel was een vriendinnetje van Marissa die die avond juist terugvloog. Hebben samen een hapje gegeten en verhalen uitgewisseld en toen gingen ze op weg naar Nederland. We hadden een hotelkamer met airco, matrassen in ons bed, een warme douche, een wc die door trok, een zwembad in het hotel, wat wil je nog meer! We hebben 2 dagen in Bangkok rondgelopen, een aantal tempels bezocht, lekker gegeten en winkeltjes gekeken.. De tempels waren erg mooi, met enorme buddhas en overal gouden buddha's, maar dat was na een tijdje wel allemaal hetzelfde. En het is echt niet leuk, alles maar dan ook alles wat ze hier verkopen is leuk. Van armbandjes tot shirtjes tot portomonnees. Plus alles staat ook nog eens leuk. Lastig lastig. Shirtje met een print van een canon camera kon ik niet laten hangen! Net zoals die leren portomonnee en die leuke oorbellen.. Donderdagavond zijn we met de bus en boot naar Koh Pha Ngan gegaan. In het hotel waren nog 2 Nederlandse jongens die die bus moesten hebben, dus we werden opgehaald door een taximannetje en dachten dat we naar de bus meteen gingen. Nee, we gingen eerst Óveral toeristen ophalen in hotels en liepen uiteindelijk met een groep van 40 man ofzo haha belachelijk. Bij de bussen wist niemand welke we moesten hebben of welke bus waarheen ging. Zelfs de buschaffeurs niet. De tassen van de rest lagen in een bus, dus ik ging checken waar die heenging, die ging naar Laos. Toch handig om te weten! De busrit duurde tot 5u 's ochtends. Gelukkig was er airco anders was ik nog 10x misselijker geweest. Heb ik zoveel medicijnen bij me, behalve reisziektetabletjes.. Zo dom en erg jammer. We moesten toen nog een stukje met de bus en daarna 2u met de boot. Gelukkig ben ik ook niet zeeziek. Het was wel erg mooi uitzicht om zo over zee te varen en al die mooie eilanden te zien! We hadden vantevoren een hard hoofd in onze bungalowboeking, want we betalen 200 baht per nacht (5 euro voor 2 pers) en zouden op loopafstand van Haad Rin Beach zitten, waar de Full Moon party is. Iedereen die we spraken betaalden minstens 3x zoveel voor verblijf en moesten verder lopen of zelfs met de taxi naar de party. We dachten, er moet vast iets misgaan. Maar dat ging het niet. We zitten in een prima bungalow met een ventilator en prima douche etc, ziet er allemaal leuk uit, heel goedkoop en binnen 10 min staan we op het strand. We hebben geen last van lawaai en zitten toch in het centrum. Dus een aanrader: Pooltrap Village Bungalows! Overdag liggen we lekker op het strand en zwemmen we, en 's avonds gaan we lekker uit eten en naar een feestje. Vrijdag gingen we naar een poolparty. Die was wel gezellig, maar verder niet heel bijzonder. Gisteravond was de Full Moon party. Een meisje uit mn volleybalteam en dr vriend kwamen gisteravond naar ons toe en toen hebben we onszelf helemaal beschilderd met die fluoreserende verf, erg leuk om te doen en een erg leuk resultaat! We zijn een hapje gaan eten met zn 4en en daarna lekkere buckets op straat gaan zoeken. Dat zijn emmertjes met drank, 1 'flesje' sterke drank, 1 blikje fris en een red bull gaan erin. We hadden allemaal een eigen emmertje met Smirnoff Apple, sprite en Red Bull. Ze zijn hier niet zuinig met drank, wat een sterke troep is dat zeg! Daarna op naar het strand! Het hele strand stond vol met mensen, met podia om op te dansen, met kraampjes, barretjes, DJ's, het was een groot feest! Heel gaaf om een keer meegemaakt te hebben! Het is ook echt totaal niet onveilig, zoals je wel eens hoort in programma's. Ja tuurlijk liggen er zatte mensen op de grond en zijn er mensen die drugs gebruiken, maar dat is overal. Zolang je op jezelf let is er niks aan de hand (gerustgesteld mama? :)) Na een tijdje had ik het alleen wel echt gehad met al die mensen die op zoek zijn naar seks. Dat hing wel echt in de lucht en overal gebeurde er wel iets volgens mij. Rond 4u zijn we terug naar onze kamer gegaan en vonden we het wel weer genoeg geweest. Het was een erg leuke avond! Vandaag weer lekker op het strand gelegen, lek geprikt door de muggen, enigszins verbrand en zometeen lekker uit eten :) Morgen gaan we met de boot naar Koh Tao, een ander eiland. Daar gaan we duiken en nog een paar dagen relaxen. Daarna gaan we waarschijnlijk door naar Koh Sok (ofzoiets), een nationaal park wat heel mooi schijnt te zijn. En we gaan nog naar omgeving van Bangkok naar de River Kwai (van de Tweede Wereldoorlog) en nog wat andere dingetjes. Over 8 dagen zit de vakantie er al weer op namelijk!

• 05 Augustus 2012 - 20:13

Wilma:

Hoi meissie,wat leuk dat jullie daar bekende zagen en ook samen iets hebben ondernomen.
    Alleen maar gezelligheid er rust volgens mij de laatste dagen,wel slim kom je uitgerust weer terug bij ons!!!
    En nu ook al duiken,jeetje Jolien wat tof dat jullie echt andere dingen proberen.
    Ook wel fijn dat alles op het Grote Feest prima is verlopen,als mamsie zie je toch altijd beren op de weg.
    Dit besef je pas als je ooit zelf mama mag worden! Geniet er nog van saampjes en ook de gr weer aan Marissa.Ik zal ook nog even Thom bellen voor vlg week!! Bijna zover!!!!!
    Dikke kus en knuffel van mama.XXXXXX

• 06 Augustus 2012 - 13:17

Maaikie:

Hallo Jolienos!

Wauw... weer even 3 reisverslagen bijgelezen... Wat vet allemaal!
    En die full moon party lijkt me ook een belevenis... & paragliden, wat eng!
    Lekker om nu de luxe van Thailand te kunnen aanvaarden. En wie weet ga ik ook nog eens naar
    die goedkope bungalows van jullie:P.
    Croatia en La France, waren top, ik praat je nog bij! Veel plezier de laatste tijd die daar nog over is! HUG

• 07 Augustus 2012 - 23:34

Thommie:

Je bent maar een bezig bijtje in Thailand :). Ik denk dat je na Nepal de Westerse techniek wel meer gaat waarderen haha. Vooral qua voedsel dat beschikbaar is. Geniet er nog maar van lieverd want ik hoop dat de laatste 8 daagjes zo om zijn namelijk. Dikke kus