Duiken, cultuur snuiven en laatste dagen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jolien Oomens - WaarBenJij.nu Duiken, cultuur snuiven en laatste dagen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jolien Oomens - WaarBenJij.nu

Duiken, cultuur snuiven en laatste dagen

Blijf op de hoogte en volg Jolien

13 Augustus 2012 | Thailand, Bangkok

En toen was het alweer de laatste avond van onze reis (buiten morgenavond om als we in het vliegtuig zitten). We zijn nu in Bangkok, in een hotel 2km van het vliegveld zodat we vannacht om 4u makkelijk daarnaartoe kunnen. Even een update van onze laatste week in Thailand. Na Koh Pangan zijn we naar Koh Tao gegaan. Een ontzettend mooi eiland! Zoals de meesten al wel weten hebben we daar een duikcursus gedaan. We waren in eerste instantie van plan alleen een dagje te gaan duiken maar toen we hoorden hoe goedkoop die cursus was en hoeveel meerwaarde het had tov 1 simpele duik, waren we overtuigd. En dat binnen 10 min, want toen begon de cursus al. We kwamen daar aan op het eiland, ingeschreven voor de cursus, backpacks gedropt op de kamer, en meteen door naar het leslokaal voor de duiktheorie. Die avond kregen we films te zien. De volgende dag hadden we 's ochtends weer theorie en daarna gingen we het zwembad in om te wennen aan ademen onder water en skills te oefenen. Het ging erg soepel bij iedereen, maar toch uurtje of 5 in het water gelegen. We waren helemaal verrimpeld. Het wende ook heel snel om onder water te ademen, voelde niet vreemd. Wat wel vervelend vond, was om je bril onder water af te doen en daarna weer op te moeten doen. Dat water was hartstikke chemisch en deed enorm zeer aan mn ogen en neus als ik er water in kreeg. Ter vergelijking: mn donkerbruine armbandje die ik al 2 weken om had en altijd mee had gedoucht en in de zee had gezwommen was toen niet verkleurd, maar in het zwembad was ie ineens helemaal blank. 'S avonds waren we hartstikke kapot, maar we moesten nog theorie leren want de dag erna hadden we examen. Achteraf stelde dat examen weinig voor (4 fouten had ik, dat dan weer wel) maar het is sowieso fijn om dingen te weten en je veiliger te voelen in het water. Na het examen gingen we de zee op voor 2 duiken. Ik had een zeeziektepilletje genomen, maar god wat was ik beroerd. Gelukkig hielp de instructrice me toen met mn tank enzo zodat ik zsm het water in kon. Heel gaaf om de eerste keer de zee in te gaan. Aan de oppervlakte is het echt zwaar om te zwemmen met die tank en in de stroming, maar onder water voel je er niks van. Vond het echt heerlijk. Onder water voelde ik me echt als een vis in het water. Na de duiken kreeg ik ook complimentjes van de instructrice dat ik zo goed en soepel zwem onder water, altijd leuk om te horen. De eerste 2 duiken waren tot 12m en de 3e en 4e duik ('s ochtends op donderdag) waren tot 18m. Bij de laatste 2 duiken werden we gefilmd voor onze duikvideo. We moesten toen onze brillen weer af en op doen, daar heb ik echt moeite mee, maar gelukkig lukte het wel. Helaas hebben we geen hele bijzondere vissen zoals de lionfish of een zeeschildpad gezien. Die waren er wel, maar we hadden helaas niet genoeg lucht om daar nog naartoe te zwemmen. Na de 4e duik hebben we ons duikboekje ingevuld met info over de duiken en kregen we ons duikpasje! Mn achternaam is Oomes op het pasje, maar dat maakte volgens haar niks uit omdat ik in het internationale duiksysteem sta. Op hoop van zege dan maar.. We mogen nog niet alleen duiken, daar moet je nog een extra cursus voor doen, maar wel met iemand samen en tot 18m. Een dag duiken was maar tot 4m, even als verschil haha. 'S avonds de duikvideo gezien, erg leuk maar veel te duur dus niet gekocht. Daarna hebben we de nachtboot genomen naar het vaste land. Lekkere bedjes op de boot, dus prima geslapen gelukkig.
Na Koh Tao zijn we naar K.... Gegaan. Ik weet de naam nog steeds niet, zal hem eens een keer op gaan zoeken. Het plaatsje met de Bridge over the river Kwai. We zijn naar de 7 watervallen geweest. Erg mooi! Helaas niet heel leuk om te zwemmen omdat die vissen meteen op je af komen en aan je gaan knabbelen. Een rotgevoel! Dus alleen het water ingegaan voor de foto's. Na de watervallen gingen we naar de spoorlijn die ze dus aangelegd hebben in de Tweede Wereldoorlog en waar heel veel mensen de dood vonden. Een half uurtje met de trein gegaan en daarna naar de brug geweest. Met het verhaal erachter is het een bijzondere brug, maar wel vol met honderden toeristen. Jammer. De dag erna zijn we naar het museum over de Tweede Wereldoorlog gegaan en waar je pas goed het verhaal en de impact achter de brug te weten komt. Heel interessant. Buiten was ook een grote begraafplaats, waar heel veel Nederlanders lagen. Vreemd om te zien, omdat je aan de andere kant van de wereld zit. De zon scheen over de begraafplaats. Ik liep naar een stuk dat in de schaduw lag. Heel vreemd was het. Daar lagen de soldaten zonder naam en precies hun stuk lag in de schaduw. Je keek uit over de hele begraafplaats en de scheidingslijn met de zon liep recht langs hun graven. Vreemd verschijnsel.
We verbleven in Jolly Frog en heb daar echt het lekkerst gegeten tot nu toe. Elke avond heerlijke vis met friet voor 1,70 euro en 's ochtends broodjes met kaas (al kunnen die niet tippen aan bruine boterhammen met kaas). We hebben daar vannacht nog geslapen en vanmorgen naar Bangkok gegaan. We hadden nog redelijk wat geld over, en met inwisselen krijg je er minder voor terug, dus we zijn nog even gaan shoppen. We zijn nu in ons hotel en wisten niet dat het geld van de creditcard af was geschreven dus zitten nu nog steeds met teveel geld, maar dat komt vast goed! Vannacht om 4u vertrekken we dus naar het vliegveld en dan zijn we woensdagmiddag weer in Nederland! Na een reis van 36 uur, joepie.. Papa en mama, wees gewaarschuwd voor een vermoeid meisje dat meteen in slaap valt in de auto haha.

  • 13 Augustus 2012 - 13:55

    Barbara Seegers:

    Jolien, goede terugreis he! dikke kus

  • 13 Augustus 2012 - 20:23

    Pappie Roland:

    Alvast: truste meisje.......x

  • 13 Augustus 2012 - 20:28

    Wilma:

    Goede en veilige reis. Hopelijk kan je nog een beetje pitten tussen al die overstappen.
    Succes daarmee! Wij zullen je met spandoeken opwachten op Schiphol.
    Christien en ik zijn er al dagen zoet mee,je zult het snel mogen aanschouwen,je kan er echt niet omheen lopen!!!
    XXX tot bijna!!!!!!

  • 14 Augustus 2012 - 00:13

    Thom, Je Lieve Vriendje:

    Hey schatje, ik heb even gekeken voor je heette dat plaatstje misschien Kanchanaburi? Ik heb vandaag Auschwitz bezocht, ik kan me goed inleven in je situatie dat je daar staat op een plek waar duizenden mensen zijn gestorven. Nog minder dan twee daagjes en dan zie ik je eindelijk weer. Ik baal er echt van dat ik er niet bij kan zijn op schiphol. Vooral nu je moeder een spandoek komt ophalen haha :). Tot snel lieverd

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Jolien

A DREAM CAME TRUE: TRIP AROUND THE WORLD!

Actief sinds 21 Juni 2010
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 42614

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 01 September 2015

Trip around the world

01 Juli 2012 - 15 Augustus 2012

Nepal & Thailand

10 Juli 2010 - 08 Augustus 2010

Rondreis INDIA 2010

Landen bezocht: