Chitwan National Park - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Jolien Oomens - WaarBenJij.nu Chitwan National Park - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Jolien Oomens - WaarBenJij.nu

Chitwan National Park

Door: Jolien

Blijf op de hoogte en volg Jolien

14 Juli 2012 | Nepal, Kathmandu

Ik zit nu in het Chitwan Forest Resort naast het enige werkende stopcontact van het resort, aangezien de stroom eruit ligt, zoals elke dag. Misschien hebben een aantal mensen het al via Facebook of iets gezien, maar sinds gisteren zijn we in het Chitwan National Park. Gisterochtend (vrijdag) hebben we om 7u de bus naar Chitwan gepakt. In de bergen hebben we lange tijd stil gestaan, waarom wisten we pas op de plaats delict. Twee bussen waren flink tegen elkaar aangebotst en beide bijna het ravijn ingereden. Doodeng. Na een uurtje of 8 in de bus te hebben gezeten kwamen we aan in het resort. Prima kamer met Marissa, meteen onze klamboes opgehangen en honderd muggen doodgeslagen in onze kamer. Gistermiddag hebben we nog even een wandelingetje door het dorp gemaakt en avondgegeten met frietjes!!! Hemels. Vanaf maandag weer 's ochtends en 's avonds rijst die mn neus uitkomt, dus heb me helemaal volgegeten met friet haha. Vandaag (zaterdag) zijn we 's ochtends een junglewalk gaan doen en zijn we gaan kanoen door een rivier met krokodillen (hebben er maar eentje gezien). Met de junglewalk zagen we een neushoorn in het water. De gidsen gingen dichterbij hem staan om foto's te maken (wij keken van de overkant toe) en toe ze daar stonden met links van hen de neushoorn, stonden er ineens uit het niets een moeder-neushoorn met een kind rechts van hen. Levensgevaarlijk. De gids die bij ons was gebleven belde ze in paniek op en ze klommen zo snel ze konden in de boom. Een moederneushoorn beschermt haar kind met haar leven, dus was een gevaarlijke situatie. Gelukkig is het goed afgelopen en zijn ze terug naar ons gerend zodra ze konden. Achteraf hoorden we van een nepalees meisje (vrijwilligster) dat de gidsen tegen elkaar hadden gezegd dat de neushoorn ons aan het volgen was in het begin.. Na een korte opfrissing in het resort gingen we baden met olifanten. Wij gingen er als eerste op. Ik zat vooraan bij de kop van de olifant. In het begin was het erg spannend maar daarna was het echt heel tof. Op een gegeven moment liet de olifant zich op zijn zij in het water vallen, daar schrok ik flink van. Door de stroming in de rivier werd ik meteen naar de olifant gezogen en kwam er bijna onder terecht. Gelukkig heb ik het overleefd, met dank aan Nino haha. Na de lunch in het resort hebben we nog een tochtje op de rug van olifanten gemaakt door de jungle. We zaten met zn vieren in dat bakje en ik zat achterstevoren in het bakje en dat heb ik geweten ook. Kots en kotsmisselijk, hartstikke wagenziek. Gelukkig nog wel enigszins ervan kunnen genieten! 'S avonds weer volgegeten met friet en laatste avond met de vrijwilligers totdat de eersten weer naar huis gaan en iedereen terug naar zn project gaat. Hebben hierna geen gezamenlijke activiteiten meer, vreemd na een redelijk intensieve vakantie met een groep van 10 mensen die hiervoor elkaar niet kenden. Zometeen op tijd mn bed in, want morgenochtend weer op tijd eruit voor een bird watching. Wat dat inhoud en of het leuk is, don't know.

O ja, vandaag uit mn 2e broek gescheurd haha..

• 14 Juli 2012 - 17:59

Wilma:

Hoe lekker kan friet zijn,een echt kind van ons!! Mijn dank aan Nino,toch niet fijn onder een olifant. En tijdens de olifantentocht kreeg je zeker een deja-vu met India(kamelentocht).Sterkte weer in het weeshuis en als je thuis bent zullen we de eerste tijd geen rijst eten. Dikke kus mamaxxxxxxxxx

• 15 Juli 2012 - 11:41

Nettie:

HEEEEE weer 1 persoon die de geen rijst meer kan zien , en erg blij is met de frietsjes, lekker volproppen je mond, kan je wel gebruiken
    Genieten!!!

• 15 Juli 2012 - 11:42

Nettie:

Sorry vergeten 2 broeken minder je koffer komt vast voller terug, haha.

• 15 Juli 2012 - 17:27

Thom:

Pas jij wel op Jun, ik zie mijn vriendinnetje graag in een geheel terug en niet in twee geplette stukken. Die foto met de olifant ziet er echt vet uit. Ik hoop voor je dat je de laatste twee weken nog veel plezier hebt.

Ik mis je lieverd, Kusjes

• 18 Juli 2012 - 22:45

Maaike:

Yooo held..
    wat eem stoere olifant verhalen allemaal. Je hebt toch een heel ander soort "vakantie" dan ik heb gehad in kroatië haha. Succes in t weeshuis en ik ben benieuwd naar je komende avonturen! X

• 24 Juli 2012 - 11:35

Sandra:

Hoi Jun, lekker zacht hè, die olifantenhaartjes.....
    Ga vooral door met je reisverslagen, wij kunnen zo ook mee genieten!
    (BJ is stiekem nog steeds jaloers dat jij daar gewoon bent, hij roept al jaren naar Nepal te gaan)
    Have fun, ook straks in Thailand, groeten, Sandra.