Buddha - Reisverslag uit Dhapasi, Nepal van Jolien Oomens - WaarBenJij.nu Buddha - Reisverslag uit Dhapasi, Nepal van Jolien Oomens - WaarBenJij.nu

Buddha

Door: Jolien

Blijf op de hoogte en volg Jolien

06 Juli 2012 | Nepal, Dhapasi

Het is inmiddels al vrijdagavond hier. De tijd vliegt voorbij, bijna een week geleden vertrokken we uit Nederland. Dacht dat we onze paraplu niet nodig hadden, heb er toch maar een gekocht voor 280 rupee (SUPER duur!!) en het is nu al mn beste vriend hier. Regenseizoen is hier echt regenseizoen.
Gisterochtend moesten we om 07.00u bij de Yogales zijn. We zagen nog een kort stukje van de les ervoor, allemaal rare bewegingen en rare geluiden maken en tegelijkertijd leek het wel fitness wat ze deden. Toen was het onze beurt. Op zich ging het prima, totdat we gingen mediteren. Dat mannetje had ondertussen al zn oranje blouse uitgetrokken dus voor me zat een bezweet mannetje met veel (!) haar op zn lijf. Natuurlijk kon ik mn lach echt niet inhouden toen hij bij mijn buurvrouw kwam zitten en haar hand op zijn behaarde onderbuik legde en op haar andere hand ging uitademen (het waren met harde luchtstoten waar nog net geen snot bij kwam kijken). Ik moest zo hard lachen, waardoor ik niet meer fatsoenlijk kon mediteren, kwam dat mannetje naar mij toe en was ik uiteraard ook de lul.. Gedver..
We zijn daarna gaan ontbijten bij de KFC (nee, niet die Amerikaanse KFC), en bestelden dan weer wel een Chicken Burger. Verkeerde keuze, heb alleen de frietjes opgegeten. Maar die 80 cent kon ik wel missen haha. 's Middags zijn we naar Buddhanarth gegaan, die bekende witte toren met vlaggetjes en monniken. Was erg mooi en ze hadden er ook erg leuke winkeltjes. Heb maar even 3 harembroeken gekocht (omdat het kan), omdat in mn harembroek de naad is gescheurd dus enorm gat aan de zijkant (sorry mama, was jouw broek) en mn enige andere lange broek zat onder de modder en de onderkant was kapot gegaan. Het leven is zwaar.
We zijn daar eerder weggegaan omdat we onze sarees op moesten gaan halen voor de bruiloft. Hebben een taxi gepakt en nog wat mooie foto's kunnen maken tijdens de rit :)
Bij het gastgezin aangekomen hebben we onze Nepalese kledij aangetrokken en ik geef zelf toe, we zagen er erg mooi uit. De bruiloft zelf was een hele happening. Niet zozeer voor ons, maar meer voor hen. Ik denk dat er wel 50 fotos van ons zijn gemaakt. We waren een heuse attractie. Dat verbaasde me, want het zijn rijke Nepalesen (de bruiloft was bij de US Army met veel beveiliging). We werden steeds de dansvloer op getrokken, erg grappig haha. Ik had wel meer van de bruiloft verwacht, maar het was wel een leuk feestje!
Vandaag hadden we eerst Nepalese les, wat weer erg leuk was! Het is niet zon hele moeilijke taal en erg leuk om te leren. Helaas wel weer onze laatste Nepalese les! Voor de middag hadden we een opdracht van Rajesh gekregen. We werden in groepen verdeeld. Mijn groepje moest op de markt in Kamal de volgende dingen kopen, zonder dat we de betekenis wisten:
- das rupyaake gundruk
- ek muthaa dhup
- ek battaa salaai
- paach rupyaako besaar
- chaar wataa taak

Wie kan mij vertellen wat we gekocht hebben? ;)

  • 06 Juli 2012 - 18:09

    Wilma:

    Hoi Jun ,dacht direct aan mijn ervaring met die masseur in India waar jullie mij helemaal alleen achter lieten!!!Volgens mij genieten jullie enorm,is die regen een stoorzender of juist wel lekker? Ben nog aan het uitzoeken wat jullie hebben gekocht.Ga maar door met genieten en dikke kus van mammieXXXXX

  • 06 Juli 2012 - 18:43

    Wantrouwende Pappie:

    Om antwoord te geven op je laatste vraag: een ouwe harige chimpansee, een milk shake van Yak-melk, gemalen buffentepels, een onderbroek van schilpaddenleer, een giros-schotel met extra tzaziki ?
    Zit ik er ver naast ?

  • 07 Juli 2012 - 17:32

    Bert-Jan:

    Nu ik weet dat je ouders meelezen zal ik het antwoord maar niet geven. Dit soort spullen worden normaal gesproken in discrete bruine enveloppe/doos geleverd, heb ik gehoord dan he...
    Leuk te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Had nooit verwacht dat je bevriend zou raken met een plu, maar de hoogte schijnt wel wat met die grijze massa bovenin je bol te doen. Kan niet wachten op de foto's.

  • 07 Juli 2012 - 17:49

    Nettie:

    Hoi Jolien, leuk om je verhalen te lezen, zo zie je maar je verwacht heeeel wat van de bruiloft, en is het toch niet heel bijzonder.
    Maar zeker erg leuk om mee te maken, je komt er niet elke dag,haha.
    Geniet van de tijd daar.

    Groetjes nettie

  • 07 Juli 2012 - 18:44

    Wilma:

    Wat zagen jullie er mooi uit op de bruiloft.Typisch om te zien dat andere een lange broek dragen ! Jammer dat het skype niet echt goed wil lukken,gelukkig wel bij je ventje!Succes met de start in het weeshuis. XXXXmama


  • 10 Juli 2012 - 19:56

    Laura:

    Hahhaaha nou succes met die boodschappen als papa's antwoord klopt! Vind het zo leuk om al jullie verhalen te lezen!! En die marktjes enalles! Is het hetzelfde als India of net iets anders? Kom nu eens met foto's ;) of hè je geen wifi? Succes met alle kapotte en nieuwe broeken en veel llezier met al die lieve kindjes!! Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Dhapasi

Jolien

A DREAM CAME TRUE: TRIP AROUND THE WORLD!

Actief sinds 21 Juni 2010
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 42662

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 01 September 2015

Trip around the world

01 Juli 2012 - 15 Augustus 2012

Nepal & Thailand

10 Juli 2010 - 08 Augustus 2010

Rondreis INDIA 2010

Landen bezocht: